Sektion 2: (Hochschul)Didaktische Ansätze

Sektionsleiter: Prof. Dr. Dirk Siepmann / Prof. Dr. Christoph Bürgel, Osnabrück (D)




Vorträge

Prof. Dr. Günter Schmale (Metz, Frankreich):
Idiomatische Ausdrücke im Fremdsprachenunterricht? (Abstract)

Dietmar Wozniak (Birmingham. UK):

Incorporating Face-to-Face Tandem Learning into the Traditional Language Course. Maximising the learning process with examples from German (DaF) and English (EFL).(Abstract)

Reflektierte Erlernung des Spanischen an der Universität - am Beispiel der Schreibkompetenz (Abstract)

Dr. Christoph Nickenig (Bozen):
Wie können wir die Sprachkompetenzen von Bewerbern an einer dreisprachigen Universität testen? (Abstract)

Tricia Pinkert-Branner (Kuna, USA):
Comprehensible Output: The Effects of Music and Movement in Spanish Language Acquisition (Abstract)
The Role of Input in Developing Pragmatic Competence (Abstract)


Product Orientation and Product Assessment in Project Work (Abstract)

Dr. Peter Tischer (Saarbrücken):
Ganz oder gar nicht? Ziele und Zertifizierungen in der Hochschul-Fremdsprachenausbildung (Abstract)


Curriculumentwicklung im Studienfach „Deutsch“ an iranischen Universitäten, ein Internationalisierungs- oder Regionalisierungsversuch? (Abstract)

Language interference in the speech of bilingual students and methods of its overcoming (Abstract)

Samira Al Hosni (Oman):

EFL Learners' Oral Production through Different Communication Tasks (Abstract)

Yi-Ling Lillian Tinnefeld-Yeh (Saarbrücken):

Taking a Leaf out of Each Other’s Book: A Comparative Study of Vocabulary in Chinese Textbooks from China, the UK, and Germany (Abstract)